محسن شریعتی در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به اینکه در شبهای قدر، بیش از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس فقط در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول خدمترسانی بودند، اظهار کرد: باوجود فعالیت بیوقفه و خالصانه همکاران ما در حوزه تاکسیرانی و قطارشهری، بهجرئت میتوان گفت که ناوگان اتوبوسرانی همچنان در صدر پرکاربردترین وسیله حملونقل درونشهری در مشهد و بهخصوص در پیکهای زیارتی است، زیرا همچنان ترافیک خیابانها مانع از تردد آزادانه تاکسیهاست و دسترسی نزدیک مترو به حرم مطهر رضوی نیز وجود ندارد، اما اتوبوس با تردد در خطوط ویژه، زائران را تا میدان بیتالمقدس به حرم نزدیک میکند و با حرکت متوالی اتوبوسها، سرفاصله این خطوط نیز بسیار کمتر است.
وی افزود: باور ما این است که با بهرهبرداری از فاز نخست خط سوم قطارشهری در دهه کرامت، بخش درخورتوجهی از فشار سفرهای درونشهری بر ناوگان خطوط BRT منتهی به حرم مطهر کاسته شود، اما در شرایط کنونی که هنوز این فاز به بهرهبرداری نرسیده، تکلیف از دوش ما ساقط نیست و بر همین اساس، با درنظرگرفتن ظرفیت فعال ناوگان اتوبوسرانی مشهد به استعداد ۱۷۵۰ دستگاه، در شب ۱۹ رمضان حدود ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس، در شب ۲۱ رمضان بیش از ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس و در شب ۲۳ رمضان نیز حدود ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای منتهی به حرم مطهر به زائران خدمترسانی کردند تا جریان آرام جابهجایی جمعیت حفظ شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: اگرچه شمار دستگاههای اتوبوس فعال در شب ۲۱ رمضان بیشتر بود، اما وجهتمایز سومین شب قدر که سرویسدهی در آن را برای ما دشوارتر از قبل میکرد، موضوع بارندگی بود. لغزندگی معابر، حرکت اتوبوسها را کند میکرد و این امر، زمانبندی رسیدن هر اتوبوس به ایستگاهها را به هم میزد، اما با مدیریت ناوگان، تلاش شد تا سرویسدهی طبق روال همیشه انجام شود و افزایش سرفاصله، زمینه ازدحام جمعیت را ایجاد نکند.
وی ادامه داد: اهمیت مضاعف سرویسدهی ناوگان اتوبوسرانی در شبهای قدر و اوج ازدحام جمعیت در بافت پیرامونی حرم مطهر دلیلی بود که شب گذشته شهردار مشهد شخصاً از خدمترسانی در این حوزه بازدید کرد. این موضوع برای ما خیلی مهم است که با وجود حفظ روند خدمت در سطح شهر، به نیازهای زائران در پیکهای زیارتی و بافت مرکزی شهر نیز رسیدگی شود و بر همین اساس، همچون شب ۲۱ رمضان حتی اگر ۸۰ درصد از ظرفیت اتوبوسرانی شهر بر هسته مرکزی متمرکز شود، اما بخش باقیمانده به شکلی در شهر سرویسدهی خواهد کرد که در نظر شهروندان، خلأ و کمبود احساس نشود.