نگاهی به بازار مجد، جاذبه گردشگری مشهد | جهانی از جنس تور و گیپور و دکمه... کنکاشی تاریخی درباره پیشینه و دلایل نام‌گذاری محله قدیمی «قبر میر»در مشهد | نامی سرگردان بین «میر علیمون» و «میرتقی‌الدین» فرماندار مشهد: آماده میزبانی از دومین همایش دیپلماسی منطقه‌ای هستیم ادامه روند عملیات اجرایی بوستان شهربانو آفتاب در مشهد هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) کاهش نسبی آلودگی هوای مشهد از فردا (سه‌شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۴) | گروه‌های حساس بااحتیاط نفس بکشند سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: هیچ مصوبه‌ای درباره ازدواج موقت اتباع خارجی با زنان ایرانی برای اخذ تابعیت وجود ندارد یعقوبی: شهرداری در مدیریت بحران‌ها همواره پیشگام بوده است ۷ پروژه بزرگ ترافیکی مشهد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود سلیمی: دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه «مشهدِ دوستدار سالمند» در حال تدوین است «آیین‌نامه جامع بازآفرینی شهری» برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت آزمایشی در مشهد اجرا می‌شود مقابله با آلودگی هوای مشهد، نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی منسجم افزایش فرونشست در مشهد با برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها | شیب تند فرونشست در بافت مرکزی شهر چشم انداز نوین برای ورزش وجوانان خراسان رضوی نقش شورای اسلامی شهر مشهد در توسعه فضا‌های ورزشی رئیس‌جمهور، فردا (۲۸ مهر ۱۴۰۴) به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود همه چیز درباره جشنواره عطر و طعم پاییزی ۱۴۰۴ در مشهد + زمان و محل برگزاری دستور دادستان مشهد برای شناسایی عوامل هنجارشکنی فرهنگی در سطح شهر آلودگی، همچنان همراه پاییز مشهد | هوای شهر برای کودکان و سالمندان خطرناک است (یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سرویس‌دهی ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر | ۶۸ درصد ظرفیت اتوبوس‌رانی مشهد متمرکز بر معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۳۲۳۵۲۲
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۹
سرویس‌دهی ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر | ۶۸ درصد ظرفیت اتوبوس‌رانی مشهد متمرکز بر معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع)
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: با درنظرگرفتن ظرفیت فعال ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌استعداد ۱۷۵۰ دستگاه، در شب ۱۹ رمضان حدود ۱۱۰۰ دستگاه، در شب ۲۱ رمضان بیش از ۱۴۰۰ دستگاه و در شب ۲۳ رمضان نیز حدود ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به زائران خدمت‌رسانی کردند.

محسن شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به اینکه در شب‌های قدر، بیش از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس فقط در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول خدمت‌رسانی بودند، اظهار کرد: باوجود فعالیت بی‌وقفه و خالصانه همکاران ما در حوزه تاکسی‌رانی و قطارشهری، به‌جرئت می‌توان گفت که ناوگان اتوبوس‌رانی همچنان در صدر پرکاربردترین وسیله حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهد و به‌خصوص در پیک‌های زیارتی است، زیرا همچنان ترافیک خیابان‌ها مانع از تردد آزادانه تاکسی‌هاست و دسترسی نزدیک مترو به حرم مطهر رضوی نیز وجود ندارد، اما اتوبوس با تردد در خطوط ویژه، زائران را تا میدان بیت‌المقدس به حرم نزدیک می‌کند و با حرکت متوالی اتوبوس‌ها، سرفاصله این خطوط نیز بسیار کمتر است.

وی افزود: باور ما این است که با بهره‌برداری از فاز نخست خط سوم قطارشهری در دهه کرامت، بخش درخورتوجهی از فشار سفر‌های درون‌شهری بر ناوگان خطوط BRT منتهی به حرم مطهر کاسته شود، اما در شرایط کنونی که هنوز این فاز به بهره‌برداری نرسیده، تکلیف از دوش ما ساقط نیست و بر همین اساس، با درنظرگرفتن ظرفیت فعال ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به استعداد ۱۷۵۰ دستگاه، در شب ۱۹ رمضان حدود ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس، در شب ۲۱ رمضان بیش از ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس و در شب ۲۳ رمضان نیز حدود ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر به زائران خدمت‌رسانی کردند تا جریان آرام جابه‌جایی جمعیت حفظ شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد خاطرنشان کرد: اگرچه شمار دستگاه‌های اتوبوس فعال در شب ۲۱ رمضان بیشتر بود، اما وجه‌تمایز سومین شب قدر که سرویس‌دهی در آن را برای ما دشوارتر از قبل می‌کرد، موضوع بارندگی بود. لغزندگی معابر، حرکت اتوبوس‌ها را کند می‌کرد و این امر، زمان‌بندی رسیدن هر اتوبوس به ایستگاه‌ها را به هم می‌زد، اما با مدیریت ناوگان، تلاش شد تا سرویس‌دهی طبق روال همیشه انجام شود و افزایش سرفاصله، زمینه ازدحام جمعیت را ایجاد نکند.

وی ادامه داد: اهمیت مضاعف سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی در شب‌های قدر و اوج ازدحام جمعیت در بافت پیرامونی حرم مطهر دلیلی بود که شب گذشته شهردار مشهد شخصاً از خدمت‌رسانی در این حوزه بازدید کرد. این موضوع برای ما خیلی مهم است که با وجود حفظ روند خدمت در سطح شهر، به نیاز‌های زائران در پیک‌های زیارتی و بافت مرکزی شهر نیز رسیدگی شود و بر همین اساس، همچون شب ۲۱ رمضان حتی اگر ۸۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌رانی شهر بر هسته مرکزی متمرکز شود، اما بخش باقی‌مانده به شکلی در شهر سرویس‌دهی خواهد کرد که در نظر شهروندان، خلأ و کمبود احساس نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->